Vastan küsimustele meie tulevikuplaanide kohta

Kirjutab: Epp Petrone

Kuna siin kommentaariumis oli palju küsimusi, siis võtan need ette ja vastan siinkohal ära! Muide. Hetkel veel on “Minu”-sarja proovitöödega tegelemine ja tuleviku plaanimine minu rida, aga juba alates 1. detsembrist hakkan seda tööd üle andma, meile tuleb ametisse Eda Allikmaa (praegu veel Eesti Naise toimetaja). Mina ise loodan saada rohkem aega kirjutamiseks!

Aga mida te küsitegi…

Jaanika: Tere! Äkki teate öelda umbes, millal “Minu Mehhiko” võiks tulla? :) Olin seal ise pool aastat vabatahtlik ja nii tahaksin seda raamatut lugeda ja nostalgitseda :)

Epp: “Minu Mehhiko” on meil proovikatega finaali jõudnud, st valime praegu kahe inimese v ahel, kes kirjutavad mõlemad uue proovikatkendi, narkokartellide teemal. Ilmselt raamat ise (emmakumma oma) ilmub kahe aasta pärast. Ja samal ajal on kirjutamisel ka “Minu Mexico City”, ilmselt ilmub 2011. aastal. Kuna need lood on nii erinevad ja Mehhiko on suur maa, siis tulebki  sealt lausa kaks raamatut. Kannatust, Jaanika.

Kaisa: Oleksin väga huvitatud Norrast, Rootsist, Leedust, Rumeeniast, Jaapanist ning Lõuna-Aafrika Vabariigist. Kas nendest midagi on ka lähiajal ilmumas või autor juba leitud?

Epp: Norra – autor on otsustamisel, st hetkel veel lahtine. See on taas selline maa, mis on nii eriilmeline, seest suurem kui väljast paistab. Tundub, et oleme leidnud inimese, kes on maa erinevaid otsi näinud. Aga lisaks loodame kunagi teha “Minu Oslo” ja otsime selle tegijat.

Rootsi – lahtine… On olnud igasuguseid proovikaid ja mitmeid põnevaid lubadusi. Aga me ei ole midagi otsustada suutnud ja hetkel on otsad lahtised. Samamoodi on lugu “Minu Stockholmiga”.

Leedu – ei olegi veel kedagi!

Rumeenia – vist on olemas huvitava looga huvitav inimene, aga lepingut veel pole teinud. (Mis tähendab, et kiirelt seda ilmumas pole.)

Jaapan – Oijah, samamoodi nagu Mehhiko, oleme saanud terve kollektsiooni huvitavaid ja eriilmelisi proovi töösid ning samamoodi oleme kahel finalistil palunud lisakatkendi kirjutada. Seejärel lööme käed ja läheb tegemiseks!

Aga kui keegi leiab tuttava Tokyost, siis saatke meie juurde, kunagi tahaks sellest linnast eraldi raamatu teha.

LAV – täiesti vaba, ei ole praegu keegi tegemas ega raamatut tulemas.

maria: mind huvitaksid väga portugal, hiina, india, gröönimaa ning brasiilia.

Epp: Nii, saame rõõmustada: Portugalist, Hiinast ja Indiast on käsikirjad tulemas! Ilmselt juba perioodil 2011 kevad kuni sügis ilmumas. (Vaat jah see on kirjastamises “juba”). Brasiilia, kohekohe leping alla kirjutamisel ja tuleb väga omamoodi lugu sealt maalt.

Gröönimaa – isiklikult väga tahaksin seda lugu! Mul on olnud Gröönimaa unistus ammust aega (pole ise seal küll käinud). Kui leiaks kellegi, kes seda kirjutada saaks! Hetkel pole leidnud.

Gaili says: Tegelikult võiks ju, jah, tulla midagi eksootilisemat ja kaugemat (nimetatud Mehhiko, siis Indoneesia, Birma, Bhutan, Vietnam, Laos, Guatemala, Belize, Kuuba jne; äkki kirjutaks Marika “Minu Bali”).

Epp: Ma loodan, et avantüristidena tuntud Berit-Terje (või üks neist) kirjutab meie sarja oma Indoneesiast, nad nimelt elavad praegu mõlemad seal. Ja meile ilmselt kõige tuntum selle riigi saar… Jah, blogija Marika ilmselt kirjutabki “Minu Bali” 🙂

Tuleb veel eksootikat, näiteks “Minu Haiti” ilmub jaanuari alguses (see on maavärinas ellu jäänud Tarmo lugu sellest viiest aastast, mis ta seal saarel elas, ning muidugi ka sündmustest, millega see elu seal lõppes…) Ja valmis hakkab saama vihmametsi kaitsva Liina “Minu Suriname” :), ning lapse-ja-seljakotiga rändava Kristina “Minu Vietnam” ning ärimehe abikaasa Kaja “Minu Guatemala” Siinkohal kasutan juhust ja hõikan: meid huvitavad erinevad tüübid, erinevad subkultuurid, erinevad maailma avastamise viisid, kõikvõimalikud ametid. Kui näiteks teate hea sulega laevakokka või laevamoosekanti, kelle elu saaks kokku võtta hoopis ühe veekoguga, siis vihjake meile. Või äkki mõni elektrik, ehitaja, kokk, medõde kusagil heaolumaal, kes saaks kirjutada oma elust, järsku on tal näiteks lapsed jäänud Eestisse, kuidas seda elu tasakaalus hoida?

maria says: Ja tahtsin veel küsida, et millal ilmub “Kas süda on ümmargune?” teine osa?

Epp: “Minu Ameerika 3” ilmub märtsi alguses, aga südame teine osa on praegu… segane. Kas ma suudan leida nii palju aega, et kohe valmis kirjutada ning ka see ilmuks märtsis või aprillis? See oleks kõige varasem aeg. Aga võib ka juhtuda, et ilmub sügisel 2011. Mul on lugu struktureeritud, aga kokku kirjutamata. Iga päev mõtlen sellele!

Aitäh küsimast :).

Rubriigid: Uncategorized. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

35 Responses to Vastan küsimustele meie tulevikuplaanide kohta

  1. eppppp ütles:

    Kätlin küsib (Facebookis):
    Laste- ega roheraamatuid pole teil praegu plaanis rohkem?

    Epp: On ikka. Lasteraamatutest tuleb järgmiseks minu ja Kamille Saabre koostöö “Kevadine kärbes”, ökoraamatutest ilmselt järgmiseks on Kaia-Kaire Hundi “Terveks kasvamine” (loodame, ta praegu veel võtab hoogu!)

  2. Kaiti ütles:

    Iirimaa??? Ma nii ootan, et kellegagi oma kogemusi võrrelda:)

  3. Manona ütles:

    Ma minu Oslole teaks kedagi soovitada (tema tagantselja hetkel, muidugi)

  4. eppppp ütles:

    Manona, aga meili mulle oma tagantselja soovitus? 🙂
    Kaiti, tegemisel on “Minu Dublin” ja vist kohekohe tulemas ka “Minu Iirimaa” leping (viimane pole veel kindel, sest on kuidagi väga aeglane inimene…). Mõlemad on sissevaated võõrtöölise ellu.

  5. eppppp ütles:

    Küsin vastu, kas on mõni ilmunud raamat, millele soovite uut osa? On kohe tunne, et loeks sellest maast/linnast selle inimese sule läbi veel?

  6. Ingrid ütles:

    Kas Minu Luksemburg ka on tulemas, hirmsasti tahaks lugeda:). Ja Minu Belgia/Brüssel oleks ka põnev!

  7. Gerly ütles:

    Arvasingi Haitist kirjutaja ära. 🙂 Tore.
    Vastus Epule: muidugi ootan. 🙂 Kui Tarvo Nõmm ikka kirjutab oma Islandi-raamatule järge ja see millalgi ilmuma peaks, on üks lugeja kindlasti juba olemas. 🙂

  8. eppppp ütles:

    “Minu Brüssel” on tegemisel, pilt linnale ühe eksametniku sule läbi. Luksemburg ja Belgia on vabad, aidake otsida :).

  9. Mae ütles:

    Mae ootab ka Islandile järge, ammu juba! Ja nagu noaga lõigatult lõppes Gruusia, kuid sellele vist ju lootust ei ole…

  10. Eneli ütles:

    Ma oleks ka Islandi järjele kindel lugeja! 🙂
    Ning kas Ecuadorist ei ole midagi tulemas? Ma oskaks muidu samuti hetkel tagantselja kedagi soovitada (Luksemburgist oleks samuti)

  11. eppppp ütles:

    Ma siis koputan Tarvo südametunnistusele, et ta teise osa valmis kirjutaks – eks vulkaanid ole selles osas veel rohkem tegelased kui esimeses osas!
    Ecuadorist on üks proovitöö, aga võib veel soovitada! Eneli, meili meile? info@petroneprint.ee.

  12. laura ütles:

    ja kuidas on lood hollandiga?

  13. Epp Petrone ütles:

    “Minu Amsterdam” ilmub 2011. Ja samas oleme avatud, et leida mõni teine lugu, äkki mõnes maakohas hoopis seal mõni eestlane.

  14. Gaili ütles:

    “Küsin vastu, kas on mõni ilmunud raamat, millele soovite uut osa? On kohe tunne, et loeks sellest maast/linnast selle inimese sule läbi veel?”

    Rein Sikk võiks vabalt veel kirjutada. Roy Strideri lugusid, ükskõik, mis maal ta käinud ka poleks. “Minu Maroko 2” loeks ka.

  15. ummomar ütles:

    Ise Egiptusest kirjutajana loeks huviga Egiptuse raamatut ja muid araabiamaid, nagu näiteks Tuneesia, Saudi-Araabia, Emiraadid. Ameerika ja Eesti järge ootan ka, mõlemad olid hästi ja huvitavalt kirjutatud (Ameerika meeldis mulle isegi rohkem kui “Kas süda on ümmargune?”), nagu ka Minu Maroko 2 oleks kindlasti oodatud.

  16. maria ütles:

    sooviks lugeda ka mõne huvitava aafrika riigi kohta

  17. Marelle ütles:

    Jeemen, Afganistan, Pakistan, Nicaragua, Cambodia, Slovakkia, Liechtenstein, Šotimaa?

  18. Lee ütles:

    Minule meeldiks lugeda Inglismaa kohta. Ma tean, et London on küll juba olemas, aga näiteks mõnest teisest Inglismaa nurgast vaadatuna oleks hoopis teistsugune lugemine.

  19. Epp Petrone ütles:

    Vabandust, siin on vastamine soiku jäänud (kirjutasin “Minu Ameerika 3” raamatut vahepeal. 🙂

    Ummomar: Ise Egiptusest kirjutajana loeks huviga Egiptuse raamatut ja muid araabiamaid, nagu näiteks Tuneesia, Saudi-Araabia, Emiraadid. Ameerika ja Eesti järge ootan ka, mõlemad olid hästi ja huvitavalt kirjutatud (Ameerika meeldis mulle isegi rohkem kui “Kas süda on ümmargune?”), nagu ka Minu Maroko 2 oleks kindlasti oodatud.

    Vastan: Egiptusest pole ikka veel leidnud autorit. Tuneesiast ka mitte (keegi kirjutas, aga ta ei sobinud). Saudi-Araabiast ja Emiraatidest on meil lubadused! Ja Kätlin on lubanud umbes nii, et kui laste kooliminekuaeg käes, kolivad tagasi Marokosse ja siis varsti tuleb teine osa ka.

    Maria: sooviks lugeda ka mõne huvitava aafrika riigi kohta

    Vastan: Mina ka! Kui peast vastan ega ole kedagi ära unustanud, siis Minu Benin ja sealne voodoo-kultuur peaks peagi tulema, aga muud praegu konkreetselt kokku lepitud veel pole. Aa, õigus, muidugi on, Anna-Maria Penu käis ju reporteripraktikal ja elas Ugandas, sealt tuleb “Minu Uganda”, hiljem kunagi on ta lubanud sealseid seiku osaliselt kasutada ka reisiromaanis.

    Marelle: Jeemen, Afganistan, Pakistan, Nicaragua, Cambodia, Slovakkia, Liechtenstein, Šotimaa?

    Vastan: Siit nimekirjast on leping tehtud sõdurpoisiga, kes teeb raamatu oma Afganistanist. Ja hotelliomanikuga, kes teeb raamatu Kambodžast. Šotimaa on ka lähiajal otsustamisel, sealt saime palju proovikaid ega ole suutnud veel otsustada. Mujalt siitnimetatud maadest ei ole me leidnud kirjutajat (ega väga aktiivselt pole otsinud ka), kui leiate, siis vihjake :).

    Lee: Minule meeldiks lugeda Inglismaa kohta. Ma tean, et London on küll juba olemas, aga näiteks mõnest teisest Inglismaa nurgast vaadatuna oleks hoopis teistsugune lugemine.

    Vastan: Ja ongi tegemisel! Hoopis Liverpooli hõnguga ja kirjastusmaailma köögipoole hõnguga. Cynhtia Lennon on ka seal sees (Johni esimene naine). Londonit on ikkagi ka, aga teise nurga alt. Ilmub vist 2011 lõpus.

  20. Edith ütles:

    Tere

    Kas Justin ka veel kirjutab lisa, sest tema “Minu Eesti” on mul pähe loetud. Meeletult hea raamat haiguse ajal ja õhtuti lugeda…Üks väheseid raamatuid, mida ma olen lugenud niivõrd palju kordi, et raamatu on peas…

    E.

  21. Kaie ütles:

    Kas on tulemas raamatud Saksamaa ja Iisraeli kohta? Kuigi mitmed raamatud on mulle väga meeldinud (Nepaal, Alaska, Ameerika, Mongoolia, Maroko), siis vist ühegi raamatu järge lugeda ei viitsiks. Pigem tahaks lugeda uusi lugusid uutel maadel.

  22. Lonni ütles:

    Olen kusjuures üpris pikalt mõelnud, et mida ma lugeda tahaksin. Oma töö tõttu olen saanud veidi ringi rännata ja niimoodi on nii mõnestki kohast “maitse” suhu jäänud. Eriti huvitab Kreeka ja veelgi rohkem Santorini (Fira). Prantsusmaast tahaks rohkem lugeda – just Lõuna-Prantsusmaast.

  23. -G- ütles:

    Aga miks mitte kirjutada Eestimaast ja eestlase pilgu läbi? Mulle väga meeldisid Justini lood “Minu Eesti” näol, aga kas pole meil kõigil mitte meie oma Tartut, Tallinnat, Viljandit? On ju ülikoolilinnal mitu palet ja unises folgilinnakeses Viljandiski käib ka väljaspool folki elu.

  24. Epp Petrone ütles:

    Saksamaa ja Prantsusmaa kohta ka leping tehtud, Iisrael on veel proovika-faasis.
    Seda Eesti-kohtade kirjutamist oleme ka mõelnud, nii et võib ka neid mõtteid pakkuda! Midagi kindlat hetkel ei ole.

    Ja “Minu Eesti 2” ilmub veebruaris 2011! Praegu on see tõlkimisel.

  25. Laura ütles:

    Tahaks lugeda Malta ja Šveitsi kohta. Juba kirjutatud raamatutest ootaks järge Austraaliale,Argentinale ja Itaaliale.

  26. Kristel ütles:

    Jõudu ja jaksu teile kirjastamisel. Isiklikult ootan väga “Minu Lätit”, kui see kunagi peaks ilmuma:)

  27. Liina ütles:

    Sooviks lugeda araabiamaade kohta – Emiraadid, Saudi-Araabia jne. Kas Etioopiast pole keegi kirjutamas?

  28. Peep ütles:

    Ohoo, “Minu Eesti 2” reklaam juba väljas. Varsti läheb mõnusaks lugemiseks.

  29. Mari ütles:

    Tere! Küsin samuti uudishimust, kas on ilmumas ka raamatud Bulgaariast või linnadena Budapestist, Viinist, Istanbulist?

  30. Epp Petrone ütles:

    Vastan üle pika aja 🙂
    Bulgaariast tuleb kindlasti, tegeleme praegu proovitööde valikuga.

    Budapestist hetkel plaani pole, Ungarist just oli raamat ja see linn ka seal kenasti sees.

    Istanbulist on plaan, proovikas ka olemas, aga kui tead kedagi veel, palun vihja!
    Samamoodi ootaks vihjet Viini (või Austra) kohta!

    Läti on nii lähedal, et meil peaageu kahe silma vahele jäänud. Sealt ootaks küll ka proovika tegijat.

    Araabiamaadest – praegu on lõputoimetamisel “Minu Omaan”! Ilmub sel suvel. Ja mõned maad on ilmselt veel tulemas. Etioopiast pole veel leidnud.

  31. Kadri Kallaste ütles:

    Tere Epp!
    Ma lugesin just Sinu mõne päeva tagust kommentaari, et soovid vihjet Minu Viini kirjutaja kohta. Ka üks mu sõbranna juhtus eile küsima, ega ma ei sooviks midagi oma Viini ja Austria kogemusest Petroneprindile kirjutada. Mõtlesin, et uurin natuke asja.
    Ma olen Viinis lühemate ja pikemate pausidega juba pea viis aastat olnud. Töötanud, armastanud, reisinud, õppinud. Kohati tunnen end siin rohkem kodus kui Eestis. Praegu tegelen Viinis enamasti oma teadustööga.
    Kui Sa soovid minuga rohkem sel teemal vestelda/kirjutada, olen valmis Su küsimustele vastama. Sina võiksid mulle aga rääkida oma ootustest, näiteks mida selline raamat sisaldama peaks.
    Mit freundlichen Grüssen aus Wien,
    Kadri

  32. Epp Petrone ütles:

    Täpsustan siin, olin jaganud valinfot kogemata: Kambodža on meil ametlikult ikka lepingulise kirjutajata maa, see hotelliomanik alles mõtleb. Vabandust, et ennatlikku infot jagasin, teadsin ise valesti, et leping on tehtud ja kirjutama asutud…

    Igatahes ootame alati vihjeid huvitavate maade, linnade ja eestlaste kohta :).

  33. Anonüümne ütles:

    Kas Malta kirjutaja on leitud? Teeks ka ise proovika kui veel pole .

  34. eppppp ütles:

    Malta kirjutaja on lahtine! Kirjuta meile info@petroneprint.ee, telliks proovika!

  35. Kristiina ütles:

    Ootan juba väga-väga Mehhikot!! Millal seda ükskord lugeda saab ? 🙂

Lisa kommentaar

